
Maak kennis met
Design Thinking
in 1 dag
In jullie organisatie moeten of willen jullie dingen anders doen. Er zijn duizend ideeën, maar er gebeurt niets. Of... jullie lanceren juist om de haverklap nieuwe dingen, maar niets slaat aan en je goede idee sterft een stille dood. Dat moet anders!
Ook ik heb eindeloos veel uren besteed aan projecten die gruwelijk onderuit gingen. Een kneiterdure quizapp, terwijl nog niemand echt een smartphone had. Of een televisieprogramma vol user-generated content (dat was ooit een hippe term) waar niemand naar keek. Ik en mijn collega's vonden het absoluut goede ideeën, maar daar waren ze niet. Pijnlijk. Maar we waren niet anders gewend, je maakte gewoon dingen waarvan je dacht dat ze nodig of goed waren.
Succesvol vernieuwen met Design Thinking
Inmiddels ben ik een hele andere weg ingeslagen. Ik gebruik altijd en overal de methodiek van Design Thinking! Dat lijkt wel het buzzwoord van dit moment. En dat is niet voor niets. Het is een creatieve manier om nieuwe producten en diensten te creëren waarvan je wéét dat ze aansluiten bij de doelgroep. Je wéét dus dat het een succes wordt, voordat je lanceert.
Dat laatste bleek bijvoorbeeld héérlijk toen ik Coachfinder oprichtte voor Psychologie Magazine. Doordat we ons idee goed hadden getest, hadden we nog voor lancering honderden coaches op de wachtlijst staan. Zij wilden heel graag lid worden en wij wisten we dat we een succesvolle business case te pakken hadden. Echt een droomstart!
Aan de slag met wicked problems
Als je werkt volgens de Design Thinking-methodiek bedenk en ontwikkel je snel en goedkoop nieuwe producten en diensten waar je publiek écht op zit te wachten. Dat bespaart een hoop geld en tijd. Bovendien is het gewoon heel erg leuk om te doen.
Zo kun je wicked problems oplossen binnen je organisatie of voor een bepaalde groep mensen. Wil je een jongeren aanspreken? Zorgen dat mensen duurzamer gaan leven? Of juist de werkdruk verminderen in jouw bedrijf. Met Design Thinking vind je passende oplossingen!
Wat gaan we doen?
Tijdens deze 1-daagse training maak je kennis met de methodiek en de verschillende fases. De dag ziet er ongeveer zo uit:




Een klein stukje theorie en achtergrond
In kleine groepjes aan de slag met een case
Daarbij doorlopen we alle fases van de Design Thinking-methodiek
Je krijg oefeningen en tools aangereikt die je meteen in je eigen werk kunt toepassen.
Over de trainer
Marije van der Star (1985) is een ervaren trainer én innovator. Al haar hele werkende leven is ze bezig met 'nieuwe dingen'.
Zo schreef ze -toen Hyves nog een ding was- het allereerste social media-script voor een televisieserie. Ook ontwikkelde ze het grootste inputplatform voor de wetenschap Quest Test Nederland en lanceerde ze Coachfinder voor Psychologie Magazine.
Nu begeleidt ze als zzp’er organisaties tijdens vernieuwingstrajecten. Ze staat regelmatig op events en congressen met haar crash course Design Thinking. Daarbij krijgt ze altijd lovende kritieken. Verder geeft ze innovatielessen op de School voor Journalistiek in Utrecht en bij Toegepaste Psychologie in Deventer.
Alle info over de `1-daagse training Design Thinking
Schrijf je in:
- 07 jun. 09:30 – 16:30Den Bosch
- 04 jul. 09:30 – 16:30Den Bosch
- Datum wordt nog bepaaldDen Bosch
Heb je nog een vraag? Mail naar marije@bureausprankel.nl

Gebruikersonderzoek
Ideeëngeneratie
Ontwerpen van een prototype
Testen van je prototype
Vormgeving/UX
Lanceren product of dienst
Marketingstrategie
Branddesign
Copywriting
