• Marije van der Star

Hellopublic - lancering van een nieuw merk

Bijgewerkt op: 23 aug.


Onderdeel van het ontwikkel- en lanceringsteam Hellopublic

Ontwikkeling content- en marketingstrategie

Ontwikkeling van alle content bij lancering

Lokale overheden (gemeenten, waterschappen etc) hebben veel moeite met het vinden van nieuwe medewerkers. Jobsrepublic merkte dat deze organisaties net even anders in elkaar staken dan andere klanten. Daarom lanceerde ze in maart 2021 het nieuwe merk Hellopublic. Bureau Sprankel ondersteunde bij de oprichting.


Hoewel lokale overheden, met hun fijne cultuur en prima arbeidsvoorwaarden, goede werkgevers zijn, vinden ze het vaak toch lastig om genoeg kandidaten te trekken voor hun vacatures. Hellopublic richt zich specifiek op deze doelgroep en helpt bij het neerzetten van een beter imago.


In twee maanden van niets naar lancering


Bureau Sprankel was nauw betrokken bij de lancering van dit nieuwe merk. Daarbij lag de focus vooral op de branding, contentstrategie en marketing van Hellopublic. Niet alleen op strategisch niveau, maar ook met het daadwerkelijk doen.


Zo verzorgden we alle content voor de website, nieuwsbrieven en persberichten. Ook waren we onderdeel van alle brand-sessies, hielpen bij ontwikkeling van persona’s en waardeproposities. Een waanzinnig project, waarbij we in slechts twee maanden van idee naar lancering gingen.


"Kun je binnen twee maanden een merk bouwen? Wel als je contentkanon Marije van der Star inschakelt! Een erg fijne samenwerking, ik zou het zo weer op deze manier doen!"

- Pam Evers - Freelance Marketeer en Creative bij o.a. Hellopublic


Bekijk de lanceringsvideo hier: