top of page

Klantcase: Jobsrepublic - ontwikkeling methodiek & begeleiden van EVP-sessies

Bijgewerkt op: 12 jun.


  • Ontwikkeling methodiek waardepropositie werkgevers

  • Begeleiding Employee Value Proposition-sessies


In een markt waar kandidaten het voor het kiezen hebben, is het belangrijker dan ooit dat werkgevers zich goed profileren. Jobsrepublic helpt daarbij en organiseert regelmatig Employee Value Proposition-sessies. Hoewel deze sessies al aardig strak waren georganiseerd, ontbrak een echte methodiek. Samen met Bureau Sprankel werden de praatsessies omgezet in interactieve workshops.


Tijdens een Employee Value Proposition (EVP)-sessie gaat Jobsrepublic samen met werkgevers en werknemers op zoek naar de pluspunten van de organisatie. Hoe ziet de bedrijfscultuur eruit, wat zijn de waarden en normen, welke voordelen zijn er? Ook wordt gekeken naar hoe de organisatie het doet ten opzichte van concurrenten.

“Marije is een sterke innovatiedenker. Ze heeft ons geholpen met de ontwikkeling van een nieuwe methodiek om de waardepropositie voor kandidaten in wervingstrajecten in kaart te brengen. Met succes!”

- Eric van Bourgonje - CEO Jobsrepublic



Het was al lang een grote wens van directeur Eric Bourgonje om van de sessies een echte methodiek te maken, gebaseerd op de 3-hour-brand-sprint, oefeningen uit Design Thinking en de Google Design Sprint. Hierdoor zouden de sessies meer structuur krijgen, maar ook veel leuker en interactiever worden.



De eerste versie van één van de templates uit de EVP-sessie


Ook tijdens deze opdracht kwam de brainstormkoffer vol post-its, stiften en tape uit de kast gerold. We maakten stroomschema’s, keken welke vragen gecombineerd gesteld konden worden en plotten alles in oefeningen. We tekenden grote flip-over vellen waar deelnemers hun post-its en stickers op konden plakken. Hierbij maakten we gebruik van Visual Thinking om de oefeningen aantrekkelijker te maken.


In enkele testsessies werden de flipovers als prototype gebruikt en werd de methodiek verder aangescherpt. Waarna alles door échte tekenaars nog eens mooier werd gemaakt. Daarna werd de methodiek gedrukt op grote vellen én omgezet naar online modules zodat de sessies ook in Miro georganiseerd kunnen worden.


Met als resultaat dus een leuke, interactieve methodiek om EVP-sessies te organiseren waarbij alle deelnemers aan het woord komen.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page