top of page

Klantcase: Workshop Design Thinking in 40 min

Bijgewerkt op: 12 jun.



  • in 40 (!) minuten deelnemers de basis van Design Thinking laten ervaren

  • aan de slag met eigen relevante vraagstukken

  • de indieners van vraagstukken gingen met 15 mogelijke oplossingen naar huis


Je kunt uitleggen wat Design Thinking is, of je kunt het… gewoon doen! De Mediafederatie vroeg mij om op het MEVW-congres in een workshop van 40 minuten deelnemers te laten ervaren wat Design Thinking is. Een uitdaging, een strijd tegen de tijd, en een fantastische ervaring.


40 minuten is extreem kort om de hele Design Cyclus te behandelen. Alsof je een stoofpot in 10 minuten moet laten garen. Tot dan toe stond het record zo-snel-mogelijk-design-thinken op 1,5 uur. Maar: geen uitdaging te gek. De zandloper werd omgedraaid en de deelnemers moesten meteen de actiemodus in. Tijdens de crash course dienden deelnemers zelf een vraagstuk in. Zij werken allemaal bij wetenschappelijke en educatieve mediabedrijven. Dat leverde interessante cases op. Zoals: hoe kunnen mensen aan je binden die zowel praktijk- als theoretische ervaring hebben? Of: hoe kunnen we ouders overtuigen onze educatieve boekjes aan te schaffen voor hun kinderen. En: hoe kunnen we docenten overtuigen onze methode op de juiste manier te gebruiken?


Uit de vele briefjes met vraagstukken werden er willekeurig een aantal getrokken. Met deze vraagstukken gingen de workshoppers aan de slag. Welke vraag zit er achter de vraag? Wie is de eigenlijke doelgroep? Een razendsnelle brainstormsessie, vol gelach en creativiteit. En uiteindelijk een tas vol ideeën voor de indieners van de vraagstukken.


Ook zo’n workshop?

De Crash Course Design Thinking bieden we inmiddels in allerlei varianten aan. Van 40 minuten tot 1 dag. (En alles ertussenin) In 40 minuten leren deelnemers de basics en worden ze vooral geënthousiasmeerd. Bij de ééndaagse training worden zelfs prototypes ontwikkeld en getest (!). Meer weten? Neem vrijblijvend contact op.


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page